dimarts, 31 de gener del 2012

Concurs de logos



Plantegem un concurs de logos, per donar-li una imatge a aquest bloc, i en definitiva, a aquest moviment.

Per això, el concurs és molt senzill i consta de les següents fases:

1r- Fer una imatge-logo que representi “Defensa de l’educació pública L’H”, el bloc, amb tot el que representa. La imatge ha de ser en JPG.

2n- Enviar la imatge a la direcció de correu: lhenlluita@gmail.com

-         -     Tindreu 15 dies per enviar els logos al correu electrònic. Es a dir, el termini finalitza el Dimarts 14 de febrer a    les 22:00.
-         -     Passat aquest temps, seran publicades totes les imatges i es votaran mitjançant el bloc.
-          -    La votació tindrà una durada d’una setmana, i passada aquesta setmana, obtindrem qui és el guanyador.

Molt d'ànim i molta sort!!!!

dimarts, 24 de gener del 2012

Acta Assemblea de zona 18.01.2012 IES Santa Eulàlia, L'Hospitalet de Llobregat



Acta Assemblea de zona 18.01.2012 IES Santa Eulàlia, L'Hospitalet de Llobregat

  1. Assistència: Mercè Rodoreda, Margarida Xirgu, Llobregat, Bisbe Berenguer, Eugeni d'Ors, Torres i Bages, Provençana, Bellvitge, Santa Eulàlia, USTEC, ASPEC, CCOO, CGT.
  2. Els sindicats fan un resum de les retallades aprovades i propostes pel departament.
  3. Debat sobre les propostes de mobilitzacions. El moderador proposa comentar les accions per abans del dia 28.01 (manifestació unitària) i aquelles que es podrien dur a terme a posteriori.
Margarida Xirgu: Han realitzat talls a la carretera de Collblanc amb la samarreta groga. No porten propostes concretes. Volen discutir el tema de les sortides. Esmenen les tancades que s'estan portant a terme al CAP de Bellvitge. Han realitzat una declaració de claustre informant de les sortides i els problemes que poden sorgir per l'hora més. Comenten la possibilitat d'encetar mobilitzacions per la jornada intensiva aprofitant la receptivitat positiva de la consellera. Enviaran informació.
Santa Eulàlia: es proposa la possibilitat de realitzar sortides econòmiques sense comptar amb entitats que es lucren amb les sortides escolars com a alternativa a l'opció de deixar de fer-les en senyal de protesta.
Llobregat: recorden que la pressió surt efecte (vaga de 3 mesos, any 99, obtenen sexennis). Comenten que el més important és el conjunt de retallades en front de l'augment dels impostos i que les condicions objectives contra la classe treballadora demanen una resposta unitària. Senyalen la necessitat de realitzar un procés d'unificació amb els CEIP i per altre banda, unificar tota la classe treballadora (manifestació 28.01). Parlen de les retallades pressupostàries dels instituts i la necessitat de que els pares sàpiguen com afecta aquest fet a tots els nivells del servei educatiu, i per tant, quan d'important és implicar als pares. Proposen realitzar una carta o manifest unificat per a tota la comunitat educativa per convocar-los a la manifestació del dia 28.01 i que anem tots els instituts en conjunt, així com enviar la carta a l'alcaldessa de L'Hospitalet per tal de que s'impliqui.
Margarida Xirgu: Esmenen la necessitat d'un discurs comú de la comunitat educativa, pares, FAPAC i altres associacions implicades, coordinadores d'AMPAs... i que el discurs sigui en favor de l'Escola Pública, incidint en totes les xarxes d'unió de la comunitat educativa; defensar la pública des d'un discurs més positiu.
Bisbe Berenguer: recorden la manifestació realitzada per l'associació d'AMPAs (donaran informació). També pensen que les accions haurien de ser unificades a nivell municipal, comptar amb els sindicats, pares i altres estaments implicats. Han dividit les propostes en tres blocs: desobediència, sensibilització i mobilitzacions.
      1. Desobediència: deixar de realitzar la paperassa que sigui prescindible, així com les coordinacions amb els CRP, tornar a les concentracions de dimecres... En quant a les concentracions, proposen que siguin unificades per barri i més espaiades en el temps que no pas l'any passat , per exemple una vegada al mes.
      2. Sensibilització: col·locar pancartes en tots els instituts, utilitzar les revistes d'institut, cartes al director...; ser pesants de cara a l'administració.
      3. Mobilitzacions: tancada amb activitats involucrant la gent del barri.
Comenten que no tothom està d'acord amb la disminució de sortides, que cal donar importància al servei educatiu públic i que estem davant una lluita contra les polítiques neoliberals des de tots els àmbits del funcionariat públic. Els ha agradat la proposta de sortides econòmiques, comenten que acabaria amb els problemes de diversitat de criteris que es donen als centres respecte l'anulació de sortides.
Moderador: fa un resum de propostes; mobilització conjunta del 28.01, cartes dels centres i manifest, tancades amb activitats, sortides.
Llobregat: talla per recordar que s'han de reforçar els aspectes positius de l'ensenyament públic: “Ens mobilitzem perquè volem un millor ensenyament públic”
Moderador: torna a reconduir la reunió; ens cal discutir les accions concretes i determinar els aspectes organitzatius.
CCOO: pensen que hauríem de proposar una concentració conjunta primària/secundària desprès del dia 28.01. Consideren bona la proposta de la carta. En quant a les sortides i com que no hi ha consens, pensa que és un debat que no dona bona imatge. Ens recorda que hauríem de fer front a la resignació i realitzar iniciatives conjuntes en front a la reforma laboral: resistència social.
Santa Eulàlia: farem les pancartes i les cartes virtuals que calguin. Esmenen la possibilitat d'afegir-se a una plataforma virtual de tota la comunitat educativa: escoles bressol, universitats...
CGT: pensa que l'èmfasi ha d'estar a la unitat. Ha parlat amb els tancats al CAP Bellvitge i pensa que es podria proposar d'anar a les seves assemblees o que vingueren ells. Veu necessari més coordinació amb les assemblees de primària. Crida a tornar a utilitzar les samarretes grogues, ja que és una eina molt bona de cara a la visualització i implicar també als alumnes a la marea groga. Comenta que a Sant Boi continua funcionant la coordinadora; tenen bloc: “coordinadora de centres de secundària”.
Santa Eulàlia: es demana més difusió als sindicats.
Llobregat: demanen reforçar els claustres de cara a la convocatòria del 28.01, implicar els pares mitjançant carta, coordinar l'escrit amb primària, reforçar les assemblees de centre i implicar els sindicats d'estudiants.

4. Acords presos:
Moderador: resumeix l'organització dels aspectes més pròxims i els repartim per centre:
  • Bloc: Santa Eulàlia
  • Llista de correu: Santa Eulàlia
  • Pròxima assemblea de zona, 01.02, Bellvitge, 14 h.
  • Manifest: Llobregat. Es coordina amb Santa Eulàlia per tenir-ho per dilluns i poder enviar-ho a la llista de correu.
  • Pancartes: tothom
  • Interrelacionar la comunitat educativa: cada centre pel seu compte i sindicats.
  • Plataforma d'adhesions (facebook, twiter, actuable): Bisbe Berenguer.
  • Gestió AMPAs: Margarida Xirgu
  • Convocatòries per la manifestació del 28.01:
      15,30-16 h Rambla Just Oliveres amb Avinguda Carrilet. Concentració abans de sortir cap a la manifestació.
      17 h Aribau / Universitat
  • Es comenta la necessitat d'un nom per a la plataforma. Es decideix: Defensa de l'educació pública, L'H. (DEPH)

Es tanca la sessió.